رحیم نیا عنوان كرد؛

میزان شکایات تعرفه ای از بیمارستان های دولتی

میزان شکایات تعرفه ای از بیمارستان های دولتی

به گزارش اعصاب سنج، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه ۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ اطلاع داد و اظهار داشت: درصد شکایات تعرفه ای از بیمارستان های دولتی بسیار اندک است.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر، علیرضا رحیم نیا، با اشاره به اینکه همکاران ما در سامانه ۱۹۰، از خوش برخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند، اضافه کرد: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت می کنند و تمام مواردی که احتیاج به پیگیری دارد، طبق روال صورت می گیرد. بعضی از تماس ها با راهنمایی همکاران ما، پایان می یابد.

وی افزود: برخی تماس ها احتیاج به پیگیری از جانب دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دارد ازاین رو در تماس هایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت می شود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری هم با همان کد رهگیری، قابل مشاهده می باشد. رحیم نیا ضمن اشاره به فعالیت ۹ خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (۱۹۰)، تصریح کرد: خط ۱ در ارتباط با اورژانس پیش بیمارستانی، خط ۲ در ارتباط با شکایات بهداشت محیط و حرفه ای، خط ۳ در ارتباط با شکایات و راهنمایی های دارویی، خط ۴ در ارتباط با حوزه درمان، خط ۵ در ارتباط با تعرفه خدمات پزشکی، خط ۶ در ارتباط با قانون جوانی جمعیت، خط ۷ در ارتباط با رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط ۸ مرطوب به وام بانک جهانی و خط ۹ در ارتباط با رسیدگی به شکایات از مسؤلان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است. مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از جانب مردم در سامانه ۱۹۰ در ارتباط با بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری می شود. وی شکایات در ارتباط با تخلفات تعرفه ای و اضافه دریافت در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و اظهار داشت: درصد موارد شکایات مردم با سامانه ۱۹۰ در این خصوص بسیار پایین است ازاین رو از نیروهای درمانی بخصوص در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، تشکر می نماییم. رحیم نیا از تدوین و اجرایی شدن آیین نامه عملکرد رؤسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در دولت مردمی اطلاع داد و اضافه کرد: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر مبنای شاخص ها، مدیران ارزیابی می شوند و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام می شود. همینطور بازرسی های دوره ای و سرزده از دانشگاه ها صورت می گیرد. وی ضمن اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: بیشتر از ۶۰ درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارت خانه، قابل انجام است اما در بعضی موارد احتیاج به پیگیری و رجوع افراد به معاونت ها وجود دارد که این کار صورت می گیرد. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در میان دستگاههای اجرایی و زیرمجموعه های ریاست جمهور، حائز رتبه اول شد.


منبع:

1403/03/17
00:39:06
5.0 / 5
244
تگهای خبر: اورژانس , بهداشت , بیمار , بیمارستان
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
AsabSanj اعصاب سنج