رئیس پژوهشكده سرطان عنوان كرد؛

شیب فزاینده سرطان سینه در ایران

شیب فزاینده سرطان سینه در ایران

به گزارش اعصاب سنج، رییس پژوهشکده سرطان اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، سرطان سینه در ایران یک شیب فزاینده دارد و این سرطان شایع ترین سرطان در ایران است.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر، رامین صرامی رییس پژوهشکده سرطان درباره ی دستاوردهای پژوهشگاه معتمد اظهار نمود: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان قطب توسعه فناوری های در رابطه با سرطان خصوصاً سرطان بانوان و سرطان پستان فعالیت می کند و عموماً کارش این است که فناوری های به روز و پیشرفته ی دنیا را بومی سازی کرده و یا تکنولوژی های جدید را در حوزه پیشگیری و تشخیص و درمان سرطان تولید نماید.
وی اضافه کرد: از آنجا که فعالیت جهاد دانشگاهی عموماً یک پیوستگی فرهنگی نیز دارد ما کارهای فرهنگی و ترویجی را خصوصاً در حوزه جلوگیری از سرطان را در اولویت قرار دادیم و به همین علت هم مقرر است یک پویش سراسری به عنوان «پویش سرطان معتمد» در ماه اکتبر به انجام برسانیم.
رئیس پژوهشکده سرطان در توضیح بیشتر این مطلب بیان نمود: سرطان همچنان به عنوان معضل سلامت انسان در دنیا به حساب می آید اما در این میان، سرطان پستان جایگاه خاصی دارد. هم اکنون سرطان پستان در دنیا شایع ترین سرطان در بانوان است و مهم ترین عامل مرگ و میر بانوان هم سرطان به حساب می آید.
صرامی با اشاره به اینکه طبق آمارهای موجود، سرطان پستان در ایران یک شیب فزاینده دارد اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که در دسترس داریم، این سرطان شایع ترین سرطان است و برآورد ما هم این است که سالانه حدود ۱۸ هزار بانو به این سرطان مبتلا می شوند و به عبارتی دیگر، ۳۰ درصد از سرطان بانوان را این سرطان تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: هر ۲ ساعت یکبار یک بانو به سرطان مبتلا می شود و تجربیات میدانی ما نشان داده است که این سرطان به وفور دیده می شود که این هم نشانه ی شیب فزاینده سرطان پستان است.
رئیس پژوهشکده سرطان متذکر شد: سرطان پستان اگر زود تشخیص داده شود قابل علاج است و عوارض درمان و هزینه های آن خیلی کم خواهد بود اما اگر دیر تشخیص داده شود هم شانس درمان آن کم است و اگر هم درمان گردد هزینه و درمان سنگینی خواهد داشت.
صرامی از اجرای پویش سرطان معتمد در ماه اکتبر سخن گفت و اظهار نمود: ما در ماه اکتبر تمامی نیروها و فن آوران خودرا بسیج می نماییم تا ضمن آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بحث معاینه و درمان را نیز انجام دهند.


منبع:

1403/07/24
09:26:47
5.0 / 5
58
تگهای خبر: آموزش , پیشگیری , تكنولوژی , تولید
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج